Ładowarki teleskopowe CLAAS w klasie kompaktowej będą napędzane wysoce wydajnym silnikiem bliźniaczym. Znana z sieczkarni JAGUAR, wyjątkowo kompaktowa jednostka napędowa zapewnia długą żywotność, wyższą wydajność napędu i niższy poziom hałasu.
VARIPOWER 2 z sieczkarni samojezdnej JAGUAR
Silnik bliźniaczy VARIPOWER 2, skonstruowany i produkowany wyłącznie dla maszyn CLAAS, zastąpi przekładnię VARIPOWER w ładowarkach SCORPION 741, 736, 635, 1033 i 732. Jednostka napędowa VARIPOWER 2 jest zbudowana z dwóch silników hydraulicznych, które są umieszczone w kompaktowej obudowie, mają wspólny wał i tarczę skośną i od wielu lat są z powodzeniem stosowane w sieczkarniach polowych CLAAS JAGUAR. Zakres odchylenia obu silników wynosi maksymalnie 23 stopnie, a oba zespoły napędowe są sterowane przez wspólną jednostkę regulacyjną.
Tak jak dotychczas operator za pomocą kciuka może wybierać pomiędzy trzema zakresami prędkości jazdy: od 0 do 15 km/h, od 0 do 30 km/h i od 0 do 40 km/h. Standardowo prędkość maksymalna wynosi 40 km/h, ale opcjonalnie może zostać ograniczona do 30 km/h lub 20 km/h. Po osiągnięciu prędkości maksymalnej następuje redukcja obrotów, co przekłada się na redukcję zużycia paliwa oraz zwiększenie komfortu pracy.
VARIPOWER 2 przenosi na koła tak samo wysoki moment obrotowy, jak dotychczas stosowany napęd VARIPOWER. Prosta, kompaktowa konstrukcja i brak przekładni zębatej pozwalają uzyskać wysoką wytrzymałość i długą żywotność. Nowością jest stałe zasysanie oleju z obudowy napędu przez wydajną zwężkę Venturiego, co znacznie zmniejsza straty w wyniku rozprysków podczas szybkiej jazdy. Dzięki temu nawet szybkie przejazdy po drogach odbywają się z maksymalną wydajnością i niskim zużyciem paliwa.
Modele SCORPION 960, 756 i 746 nadal pracują z napędem jezdnym VARIPOWER (746) lub z mocniejszą wersją VARIPOWER PLUS (756, 960) z hydrostatem szerokokątnym i drugim silnikiem.
Nowe kamery i więcej funkcji dla wszystkich modeli
Dla wszystkich modeli SCORPION opcjonalnie dostępne są dwie kamery CLAAS najnowszej generacji, które mogą być montowane z tyłu, na ramieniu teleskopowym lub ramce narzędzia i optymalnie chronione w nowym uchwycie. Obraz jest przekazywany na oddzielny wyświetlacz w kabinie, a podczas jazdy do tyłu następuje automatyczne przełączenie na kamerę tylną. Znacząco zwiększa to bezpieczeństwo pracy i komfort operatora. Zintegrowane ogrzewanie w obudowie kamery niezawodnie zapobiega zaparowywaniu lub zamarzaniu obiektywu w zimnych porach roku i podczas deszczu.
Do ręcznego liczenia cykli ładowania dostępny jest nowy czterocyfrowy licznik, który jest zamontowany w zasięgu joysticka. Nowością jest również obrotowa lampa sygnalizacyjna LED, wyłącznik kierunkowskazów oraz dodatkowe warianty ogumienia. Dostęp do tylnej części jest teraz możliwy bez użycia narzędzi.
Najnowocześniejsza produkcja w Telfs
Ładowarki teleskopowe CLAAS SCORPION są produkowane w zakładzie Liebherr w austriackim Telfs. Dzięki ciągłym inwestycjom procesy produkcyjne są tam dostosowywane do rosnących wymagań klientów i coraz większej złożoności maszyn. Rozbudowa linii montażowej oraz instalacja drugiego tunelu świetlnego zwiększyły możliwości produkcyjne, szczególnie w obszarze zapewnienia jakości. Montaż ładowarek teleskopowych CLAAS odbywa się zgodnie z najnowszą wiedzą w dziedzinie ergonomii na jednym poziomie i bez użycia wózków widłowych. Na szczególną uwagę zasługuje urządzenie do obracania ramy nośnej. Umożliwia to 360-stopniowy dostęp na wysokości korpusu na przykład podczas montażu osi. W obszarze montażu wstępnego kabiny są testowane pod kątem wszystkich funkcji na nowoczesnym stanowisku do testowania kabin w zależności od zamówienia i z wykorzystaniem automatycznej sekwencji testowej. Rezultatem jest produkt premium, który jest w stanie przekonać do siebie klientów.